top of page
  • תמונת הסופר/תמערכת דורות

האם תם עידן המשרד לאזרחים ותיקים?

במסגרת התכניות לעדכון תקציב 2024 מציע משרד האוצר: תחום האזרחים הוותיקים במשרד החוסן החברתי יעבור למשרד הרווחה


משרד האוצר הפיץ למשרדי הממשלה טיוטת הצעה לעדכון  תקציב ל-2024. בנוסף לצעדים בצד ההכנסות, באוצר מציעים שורה של צעדים להקטנת הוצאות הממשלה, בהם ביטול אלפי תקנים במשרדי הממשלה. בנוסף לקיצוץ רוחבי של 3 מיליארד שקל  מציע האוצר, בין היתר לאחד את הטיפול באזרחים ותיקים במשרד הרווחה ולבטל את אגף האזרחים הוותיקים במשרד הנגב, הגליל והחוסן החברתי.


תחת הכותרת "איחוד הטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים", מציע האוצר להעביר את הסמכויות, הפעילויות וכוח האדם של האגף לאזרחים ותיקים במשרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי למשרד הרווחה והביטחון החברתי. כפוף לאישור הממשלה מציע האוצר כי צוות בין-משרדי יגיש המלצותיו לאופן ביצוע העברת תחומי הפעולה, העובדים והתקציבים תוך 21 ימים.


יו"ר האגודה לגרונטולוגיה, פרופ' יצחק בריק, מברך על הצעת האוצר ומקווה שאכן תתקבל, פרופ' בריק מטיף שנים ארוכות לאחד את גופי הממשל שלהם יחידות לטיפול באזרחים ותיקים תחת קורת גג אחת, ולמנוע את המבוך מולו ניצב האזרח הוותיק בעת שנדרש למיצוי זכויותיו.


מנהלות רווחה ברשויות המקומיות אליהן פנינו מברכות אף הן על רעיון איחוד הטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים.


עד כתיבת שורות אלה לא התקבלה התייחסות משרד הנגב הגליל והחוסן החברתי להצעה.

אם תתקבל הצעת האוצר יהיה זה סוף עידן המשרד לאזרחים הוותיקים, על גלגוליו השונים, שהוקם לראשונה על ידי  רפי איתן ז"ל השר מטעם סיעת הגמלאים ז"ל.

פוסטים קשורים

הצג הכול

Comments


bottom of page