top of page
  • תוכן שיווקי

עובד זר או דיור מוגן? הדילמה שפוגשת כל משפחה

הדילמה הזאת פוגשת כמעט כל משפחה אך לא תמיד התמונה הכללית נשקפת בתחילת ההתלבטות למטופל הסיעודי, האם להעסיק עובד זר שיגיע לבית המטופל או לעבור לבית דיור מוגן תומך המתמחה בסוג האוכלוסייה הזאת?

 

לפי ההיגיון אפשר לחשוב שאין כמו בבית ושהמטופל ירגיש הכי בנוח להישאר בסביבה המוכרת שלו. אבל השאלה באיזה מחיר? קיימות סיטואציות שבהן מקום המגורים הנוכחי אינו יכול לספק או לשמש את המטופל מסיבות של נגישות, תנאים סניטריים ואף עלול לפגוע במצבו הסיעודי.

 

לא פעם המצב של המטופל "נוחת" בצורה פתאומית על המשפחה שנדרשת לקבל החלטות באופן מיידי. זהו מצב מורכב ומלחיץ המאלץ את המשפחה לאתר בחיפזון ולבקש המלצות על עובדים זרים שאינם מכירים או להתחיל לערוך ביקורי התרשמות בדיור מוגן

 

אז להישאר בבית או לעבור לדיור מוגן

זאת שאלת השאלות והתשובה תלויה במספר גורמים כפי שנפרט להלן: ראשית חשוב ורצוי לשאול את דעתו ורצונו של המטופל. כמובן שמצבים של מעבר לדיור מוגן עלולים להיתפס על ידו כהרעה בפרטיות אך זאת התפיסה הרווחת בקרב מי שאינו מכיר את מגוון השירותים שדיור מוגן מציע. בחלק מהמקרים אותו מטופל סיעודי יעדיף מעצמו לעבור למסגרת שתכיל את הצרכים שלו מאשר להיות כלוא בביתו עם עובד זר. 

 

הפן הכלכלי 

זה נכון שעלות המגורים בדיור מוגן גבוהה לרוב מעלות העסקה של עובד זר בבית המטופל אך לשם כך ניתן להיעזר בסיוע במימון אשפוז סיעודי למטופלים סיעודיים דרך משרד הבריאות או דרך ביטוחים סיעודיים או קופות החולים שניתן לממש לצורך סידור בבית אבות.

ובנוסף, חשוב לזכור שאיכות הטיפול וכל המעטפת הקיימת בבית דיור מוגן הן מההיבט החברתי, התרבותי, כל מערך ההשגחה והטיפול הרפואי הרבה יותר אישי ומותאם ואינו בר השוואה לטיפול עו"ז.

 

הטיפול המקצועי והפיקוח

בעוד שמטפלים זרים אינם נמצאים תחת פיקוח ובקרה מוסדרים, הצוות המקצועי בדיור מוגן נמצא תחת פיקוח, הדרכה ובקרה של משרד הבריאות וכפוף לתת דיווח מפורט לצוות המנהל של הבית. בנוסף, הצוות הרפואי בדיור המוגן עובר באופן תדיר הסמכות והכשרות על מנת להישאר מעודכן ברזי הטיפול הסיעודי ורצף טיפולי מלא

 

במקרה של עובד זר, המשפחה צריכה לפקח על טיב הטיפול ואין לה יכולת לצפות לאורך כל שעות היום בנעשה בעוד שבבית דיור מוגן ישנם דיירים נוספים וצוות סיעודי שמכפילים את מנגנון ההגנה סביב המטופל. 

 

הפן החברתי 

מטופל הנמצא בביתו רוב שעות היום עם עובד זר, אין סביבו מעגל חברתי שמפיח בו רוח ושמחת חיים, לא תמיד אותו עובד זר שולט בשפה העברית או בשפתו של המטופל, דבר היוצר תסכול רב וחוסר תקשורת. 

בבית הדיור המוגן ישנם חוץ מהצוות הרפואי גם דיירים נוספים ומתקיימים חיי תרבות ופנאי כגון חוגים, הצגות וטיולים. מתנדבים מגיעים לבתי הדיור וכל חג משלחות של תלמידים ממוסדות החינוך הסמוכים מגיעים לשמח את הדיירים. 

 


בתי ההורים של רשת "חברת מעונות הורים" ממוקמים במיקום מרכזי ושקט, נגיש לתחבורה, מרכזי קניות בילוי ותרבות. בבתי הדיור תוכלו למצוא רצף טיפולי מלא בקיומם של שלושת האגפים עצמאי, תומך וסיעודי. בליווי והשגחה של צוות רב מקצועי מומחה ומנוסה, סל תרבות עשיר, כלכלה מפוקחת ומותאמת ,  דיור מוגן תומך העוטף באהבה וחום  המותאם בדיוק עבורכם.

 

 

Comments


bottom of page